Documenteren in plaats van Creëren

Gary Vaynerchuk wordt beschouwd als een van de leading global minds op het gebied van content op het Internet… Wat mij betreft is het met dergelijke benoemingen net als met kunst: de waarde ervan wordt bepaald door hoeveel en welke mensen het mooi vinden.
Omdat Gary zou populair is, wordt zijn artikel “Document, don’t create” massaal gedeeld onder contentmarketeers. De boodschap is: denk niet te diep na over je (social media) post, maar vertel gewoon wat je aan het doen bent; wees een Kardashian in plaats van een George Lucas.
Dit komt op mij te Amerikaans over; natuurlijk moet je met grote regelmaat posten om iets te bereiken, maar het moet wel degelijk zinvol zijn. Niet iedereen is op de hoogte van wat jouw werk precies inhoudt en de kans dat je door lukraak te posten daadwerkelijk viral zult gaan, is minimaal.
Content met toegevoegde waarde laat wat mij betreft zien dat jij een expert op je vakgebied bent en dat schept vertrouwen. En vertrouwen zorgt dat mensen voor jou kiezen in plaats van voor je concurrent.