Cees in Cyberspace

Tips & Scripts...

 

De Conversie van je Website verbeteren

De Conversie van je Website verbeteren

Om te zorgen dat je website bezoekers overgaan tot aanschaf van je product of dienst, wil je ze natuurlijk zo goed mogelijk de weg wijzen. Er zijn altijd manieren te vinden om deze conversie te verbeteren. Hieronder vind je een lijst met tips.

  • Maakt de website gebruik van een overzichtelijk, consistent ontwerp met eventueel (zelfgemaakte!) foto’s? Vermijd loze elementen, te opvallende advertenties, overbodige rubrieken en andere afleidende zaken. Netheid schept vertrouwen!
  • Is je boodschap in 1 oogopslag duidelijk en staat deze zoveel mogelijk bovenaan de pagina (“above the pagefold“), zodat ik niet hoef te scrollen?
  • Zijn je USP’s makkelijk te vinden? Ik wil namelijk wel weten waarom ik bij jou moet zijn en niet bij de concurrent.
  • Is het duidelijk wie er achter de website zit? En hoe ik die zo snel mogelijk kan bereiken? De beschikbaarheid van online chat kan hier het verschil maken.
  • Is de tekst goed leesbaar? Maak je gebruik van korte zinnen, genoeg witruimte en een logische paragraafindeling?
  • Is de tekst begrijpelijk en foutloos? Niet iedereen zal bekend zijn met je product, dus laat vakjargon zo veel mogelijk achterwege.
  • Staan er positieve recensies op de website of zijn ze in ieder geval via Google te vinden?
  • Is de knop waarmee gebruikers overgaan tot aanschaf (de “call-to-action“) visueel opvallend genoeg? En wekt deze knop de indruk dat de bezoekers beloond gaat worden voor het klikken?
  • Is er een zoekmogelijkheid, zodat ik producten kan zoeken om bij te bestellen? En begrijpt die zoekfunctie verkeerd gespelde woorden?